loading...

setareh

بازدید : 8
يکشنبه 24 تير 1403 زمان : 14:35

در مقاله اصول سئو در تولید محتوا باید به شما مطالبی درباره اصول سئو در تولید محتوا حرفه ای بگوئیم. سفارش تولید محتوا متنی البته لازم به ذکر است که محتوا یکی از قوی ‌ترین نشانه ‌های رتبه‌ بندی گوگل است. با این‌ حال، بسیاری از بازاریابان در تولید محتوای مناسب مشکل دارند. باید بدانید دوره‌ ی روزهایی که می ‌توانستید با نگارش و انتشار یک پست وبلاگ ۳۰۰ کلمه ‌ای، رتبه کسب کنید، مدت‌ ها می باشد که سپری شده است. برای کسب رتبه در SERP (صفحه ی نتایج موتور جستجو) به محتوایی عالی نیاز دارید. با هر محتوایی که منتشر می ‌کنید، باید بتوانید به یک پرسش ساده پاسخ دهید: «چرا این محتوا را منتشر می ‌کنید ؟». اینکه محتوایتان هدف داشته باشد، از اهمیت زیادی برخوردار است. البته لازم به ذکر است که سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) فرآیند بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی کاربران در موتورهای جستجو است. هرچه اصول سئو در یک سایت بهتر رعایت شده باشد، میزان بازدید از آن وب سایت افزایش خواهد یافت. تاریخچه سئو به دهه ۹۰، وقتی موتورهای جستجو برای نخستین بار ظاهر شدند باز می گردد. امروزه، SEO به یک روش بازاریابی حیاتی و صنعت رشد تبدیل شده است. اگر دوست دارید به عنوان یک مبتدی سئو را آموزش ببینید باید این موضوع را به خاطر داشته باشید که به کارهای خلاقانه، تحلیلی و فنی نیاز دارید. روش های مختلف بسیار زیاد با اهداف متفاوت وجود دارند، هدف اصلی، قرار گرفتن در بین برترین نتایج موتورهای جستجو، همواره ثابت باقی می ماند. به زبان ساده می توان گفت که سئو، تلاش برای نمایش وب سایت های مناسب برای افراد مناسب است. سئو فقط محدود به مسائل فنی و برنامه نویسی نیست. وب سایت شما باید حاوی محتواهای بهینه سازی شده باشد تا به راحتی بتواند نیاز مخاطبین شما را رفع کند. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به اندازه کافی خوب باشد تا سایت های دیگر به خاطر ارزش محتوای شما، به سایت شما لینک دهند. موتورهای جستجو همچون گوگل، یاهو و Bing و وب سایت های شاخص بر اساس الگوریتم های رتبه بندی مختلف فهرستی را ارائه می دهند. آیا می توانیم این الگوها را شناسایی کنیم؟ گوگل از بیش از ۲۰۰ عامل رتبه بندی استفاده می کنند.

بسیاری از آن ها را می شناسیم: محتوا، لینک ها، یا عوامل فنی همچون سرعت سایت، اما بسیاری از آن ها نیز به عنوان یک راز حفظ شده اند. می بایست به این نکته نیز توجه داشته باشید که وب سایت شما باید توسط موتورهای جستجو شناسایی و نمایش داده شود. فعالیت های هوشمندانه سئو باعث بهبود رتبه بندی محتوای شما در صفحات نتیجه موتورهای جستجو همچون گوگل خواهد شد. رتبه بندی های بالا و برتر به معنای ترافیک یا بازدید بیشتر خواهد بود. به طور کلی می توان گفت اگر به دنبال موفقیت وب سایت خود هستید، به سئو نیاز خواهید داشت. به زبان ساده تر باید به شما بگوئیم که روزانه بیش از ۳.۵ میلیارد جستجو در گوگل صورت می‌ گیرد و اصلی‌ ترین مسئولیت یک موتور جستجو، ارائه نتایج مفید و مرتبط به کاربران خود است. در سال‌ های اخیر الگوریتم‌ های گوگل هوشمند تر شده و نحوه جستجوی افراد نیز تغییر پیدا کرده ‌است. یکی از بزرگترین چالش ‌های تولید محتوای سایت، برای بلاگرها و دیجیتال مارکترها این است که چگونه محتوایی بنویسند که هم برای کاربران جذاب و روان باشد و هم در بین نتایج گوگل جایگاه بالایی داشته ‌باشد. شما با خواندن این مقاله تکنیک ‌های بهینه ‌سازی محتوا برای موتور جستجوی گوگل را یاد خواهید گرفت. البته اگر بخواهیم به اصول سئو در تولید محتوا حرفه ای ادامه دهیم باید به شما بگوئیم که بیل گیتس در سال ۱۳۷۵ شمسی (ژانویه ۱۹۹۶) در وبلاگش از نقش مهم تولید محتوا در دنیای آینده و اینترنت نوشت. الان که در سال ۱۴۰۰ هستیم، هنوز تولید محتوا مهم است و فکر هم نمی ‌کنیم نقش و اهمیتش را به این زودی از دست بدهد.

جالب است بدانید که بیل گیتس در همان سال نوشت که باید برای تولید کننده محتوا در بستر اینترنت حقوق مناسبی در نظر گرفت. چرا که در نظر او، کارشناس تولید محتوا کسی است که می‌تواند با هنر نویسندگی و خلق محتوای درست و اصولی به فروش، بازاریابی و افزایش آگاهی از برندها کمک کند. اما کارشناس تولید محتوا دقیقا باید چکار کند؟ از کجا شروع کند؟ چطور بداند که محتوایش به کسب و کار کمک می‌کند یا نه؟ و به طور کلی تولید محتوا چیست؟ تولید محتوا (Content Creation) در بازاریابی محتوا (Content Marketing) یعنی فرآیند انتخاب موضوع براساس نیاز کاربران که به پرسونای مشتری (Persona) معروفند و تولید انواع محتوای اصولی و سئو محور با توجه به موضوعات انتخابی. تعریفش کمی سخت شد؟ البته لازم به ذکر است که تولید محتوا فقط شامل متن نمی‌شود و محتوای بصری مثل ویدئو یا اینفوگرافیک را هم شامل می‌شود. در فرآیند تولید محتوا ما باید به گونه‌ای محتوا را تولید کنیم که برای پرسونای مشتری مفید و ارزشمند باشد. اما چطور باید متوجه شویم که چه محتوایی ارزشمند است؟ شاید هم این سوال برایتان پیش آمده باشد که پرسونای مشتری چیست؟ پاسخ تمامی این سوالات را در ادامه خواهید گرفت. کمی صبوری کنید. با این تعریف، هر آنچه که امروزه در دنیای اینترنت می ‌خوانید، گوش می‌ دهید یا می ‌بینید به عنوان محتوای الکترونیکی شناخته می‌ شود.

پادکست، فیلم ‌های یوتیوب و آپارات، فیلم ‌های کوتاه یک دقیقه ‌ای در اینستاگرام، پست ‌های تلگرامی و مطالب وبلاگ و وبسایت ‌ها همگی ‌شان جزو محتوا هستند. اما در این بین باید به تفاوت بزرگ تولید محتوای معمولی و تولید محتوا در بازاریابی محتوا (Content Marketing) که زیر مجموعه ‌ی دیجیتال مارکتینگ است، اشاره کنیم. هدف از تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ این است که از طریق آن بتوانیم محصولی بفروشیم، نیاز کاربر را رفع کنیم، به برندینگ کمک کنیم یا تبلیغی انجام دهیم. بنابراین تولید محتوا در بازاریابی محتوا همیشه با برنامه ‌ریزی و تدوین استراتژی همراه است. شما نمی‌ توانید به صرف نوشتن مطلبی ۲ هزار کلمه ‌ای درباره جاهای دیدنی ترکیه، خودتان را کارشناس تولید محتوا بدانید. تولید محتوا فقط نوشتن یا تهیه فیلم و عکس نیست، بلکه در پس زمینه‌ی آن فاکتوری مهم به اسم استراتژی محتوا پنهان شده؛ یعنی همه چیز برای رسیدن به هدفی مشخص انجام می‌ شود. البته درباره اهمیت تولید محتوا نیز می بایست به شما بگوئیم که ست گودین بازاریاب و نویسنده‌ی معروف کتاب ‌های بازاریابی و مدیریت کسب و کار می‌ گوید که بازاریابی محتوا تمامی آن چیزی است که از بازاریابی باقی مانده. از نظر او، مشتریان و کاربران دیگر دنبال دیدن و خرید محصولات نیستند، آن‌ها تشنه‌ی شنیدن قصه‌های محصولات هستند. به خاطر همین، تولید محتوا هر روز بیشتر از دیروز برای کسب و کارها اهمیت پیدا کرده. اگر قرار بود که افراد فقط دنبال خواندن اطلاعات محصول و کالاها باشند، بروشورها کافی بود. اما آن چیزی که باعث رونق کسب و کارها به ویژه کسب و کارهای آنلاین می ‌شود، استفاده درست از دانش تولید محتوا و به طور کلی بازاریابی محتوا (Content marketing) است. برمی‌گردیم به سوال «چرا تولید محتوا مهم است؟» در گذشته، کسب و کارهای پر قدرت با پشتوانه‌ی مالی قوی، می‌توانستند به سرعت اسم‌شان را سر زبان‌ها بیندازند. اما حالا به لطف اینترنت، پول دیگر تنها عامل موفقیت و رشد یک کسب و کار نیست.

حالا کسب و کارهای خانگی در صفحات اینستاگرامی هم می‌توانند با تولید محتوای درست و اصولی، مشتریان خودشان را جذب کنند. در حقیقت، تمامی وبسایت‌ ها، کسب و کارهای اینستاگرامی و نوپا، فرصت برابری برای رساندن پیام‌ شان به جامعه مخاطب موردنظرشان دارند. این فرصت برابر از طریق محتوا به خوبی قابل دستیابی است. به خاطر همین است که بیل گیتس گفت: محتوا پادشاه است. هنوز هم قانع نشدید که چرا تولید محتوا مهم است؟ تولید محتوا، اعتماد می‌سازد؛ اعتمادی بین کاربر (مشتری، خواننده یا خریدار) با صاحب برند و کسب و کار. ما باید برای خواننده محتوایی ارزشمند تولید کنیم، حتی محتوایی خنده‌دار و سرگرم ‌کننده. چنین محتواهایی روز او را می‌سازد و باعث ایجاد رابطه ‌ای بین ما و خودش می‌شود. استمرار در تولید محتوا هم نکته‌ ی دیگری است که باید به آن توجه کنیم. برنامه ‌ریزی برای انتشار تولید محتوا به صورت منظم، خواننده را وا می‌دارد تا دوباره و دوباره به ما سر بزند. هرچقدر بیشتر سر بزند، بیشتر با ما و کسب و کارمان آشنا می‌ شود، ما را می‌ شناسد و اعتماد می ‌کند. البته این نیز حائز اهمیت است که تولید محتوا به شناخت افراد از برند هم کمک می ‌کند. وقتی بتوانیم برنامه ‌ای منظم برای تولید محتوای هدف‌ دار داشته باشیم، به مخاطب کمک می‌کنیم که ما را بیشتر بشناسد. هربار که او روی مقاله‌ یا ویدئویی از ما کلیک می‌ کند، نام ما بیشتر و بیشتر در خاطره‌اش حک می‌شود. بنابراین، وقتی شخصی دنبال چیزی است که در حوزه‌ی تخصصی محتواهای شماست، سریعا اسم برند شما در ذهنش نقش می‌ بندد و سراغ وبسایت یا حتی اینستاگرام شما می‌ آید؛ چون می ‌داند که صفحه وبلاگ یا اینستاگرام شما، مطالبی را منتشر می ‌کند که مناسب اوست و به دردش می ‌خورد.

در مقاله اصول سئو در تولید محتوا باید به شما مطالبی درباره اصول سئو در تولید محتوا حرفه ای بگوئیم. سفارش تولید محتوا متنی البته لازم به ذکر است که محتوا یکی از قوی ‌ترین نشانه ‌های رتبه‌ بندی گوگل است. با این‌ حال، بسیاری از بازاریابان در تولید محتوای مناسب مشکل دارند. باید بدانید دوره‌ ی روزهایی که می ‌توانستید با نگارش و انتشار یک پست وبلاگ ۳۰۰ کلمه ‌ای، رتبه کسب کنید، مدت‌ ها می باشد که سپری شده است. برای کسب رتبه در SERP (صفحه ی نتایج موتور جستجو) به محتوایی عالی نیاز دارید. با هر محتوایی که منتشر می ‌کنید، باید بتوانید به یک پرسش ساده پاسخ دهید: «چرا این محتوا را منتشر می ‌کنید ؟». اینکه محتوایتان هدف داشته باشد، از اهمیت زیادی برخوردار است. البته لازم به ذکر است که سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) فرآیند بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی کاربران در موتورهای جستجو است. هرچه اصول سئو در یک سایت بهتر رعایت شده باشد، میزان بازدید از آن وب سایت افزایش خواهد یافت. تاریخچه سئو به دهه ۹۰، وقتی موتورهای جستجو برای نخستین بار ظاهر شدند باز می گردد. امروزه، SEO به یک روش بازاریابی حیاتی و صنعت رشد تبدیل شده است. اگر دوست دارید به عنوان یک مبتدی سئو را آموزش ببینید باید این موضوع را به خاطر داشته باشید که به کارهای خلاقانه، تحلیلی و فنی نیاز دارید. روش های مختلف بسیار زیاد با اهداف متفاوت وجود دارند، هدف اصلی، قرار گرفتن در بین برترین نتایج موتورهای جستجو، همواره ثابت باقی می ماند. به زبان ساده می توان گفت که سئو، تلاش برای نمایش وب سایت های مناسب برای افراد مناسب است. سئو فقط محدود به مسائل فنی و برنامه نویسی نیست. وب سایت شما باید حاوی محتواهای بهینه سازی شده باشد تا به راحتی بتواند نیاز مخاطبین شما را رفع کند. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به اندازه کافی خوب باشد تا سایت های دیگر به خاطر ارزش محتوای شما، به سایت شما لینک دهند. موتورهای جستجو همچون گوگل، یاهو و Bing و وب سایت های شاخص بر اساس الگوریتم های رتبه بندی مختلف فهرستی را ارائه می دهند. آیا می توانیم این الگوها را شناسایی کنیم؟ گوگل از بیش از ۲۰۰ عامل رتبه بندی استفاده می کنند.

بسیاری از آن ها را می شناسیم: محتوا، لینک ها، یا عوامل فنی همچون سرعت سایت، اما بسیاری از آن ها نیز به عنوان یک راز حفظ شده اند. می بایست به این نکته نیز توجه داشته باشید که وب سایت شما باید توسط موتورهای جستجو شناسایی و نمایش داده شود. فعالیت های هوشمندانه سئو باعث بهبود رتبه بندی محتوای شما در صفحات نتیجه موتورهای جستجو همچون گوگل خواهد شد. رتبه بندی های بالا و برتر به معنای ترافیک یا بازدید بیشتر خواهد بود. به طور کلی می توان گفت اگر به دنبال موفقیت وب سایت خود هستید، به سئو نیاز خواهید داشت. به زبان ساده تر باید به شما بگوئیم که روزانه بیش از ۳.۵ میلیارد جستجو در گوگل صورت می‌ گیرد و اصلی‌ ترین مسئولیت یک موتور جستجو، ارائه نتایج مفید و مرتبط به کاربران خود است. در سال‌ های اخیر الگوریتم‌ های گوگل هوشمند تر شده و نحوه جستجوی افراد نیز تغییر پیدا کرده ‌است. یکی از بزرگترین چالش ‌های تولید محتوای سایت، برای بلاگرها و دیجیتال مارکترها این است که چگونه محتوایی بنویسند که هم برای کاربران جذاب و روان باشد و هم در بین نتایج گوگل جایگاه بالایی داشته ‌باشد. شما با خواندن این مقاله تکنیک ‌های بهینه ‌سازی محتوا برای موتور جستجوی گوگل را یاد خواهید گرفت. البته اگر بخواهیم به اصول سئو در تولید محتوا حرفه ای ادامه دهیم باید به شما بگوئیم که بیل گیتس در سال ۱۳۷۵ شمسی (ژانویه ۱۹۹۶) در وبلاگش از نقش مهم تولید محتوا در دنیای آینده و اینترنت نوشت. الان که در سال ۱۴۰۰ هستیم، هنوز تولید محتوا مهم است و فکر هم نمی ‌کنیم نقش و اهمیتش را به این زودی از دست بدهد.

جالب است بدانید که بیل گیتس در همان سال نوشت که باید برای تولید کننده محتوا در بستر اینترنت حقوق مناسبی در نظر گرفت. چرا که در نظر او، کارشناس تولید محتوا کسی است که می‌تواند با هنر نویسندگی و خلق محتوای درست و اصولی به فروش، بازاریابی و افزایش آگاهی از برندها کمک کند. اما کارشناس تولید محتوا دقیقا باید چکار کند؟ از کجا شروع کند؟ چطور بداند که محتوایش به کسب و کار کمک می‌کند یا نه؟ و به طور کلی تولید محتوا چیست؟ تولید محتوا (Content Creation) در بازاریابی محتوا (Content Marketing) یعنی فرآیند انتخاب موضوع براساس نیاز کاربران که به پرسونای مشتری (Persona) معروفند و تولید انواع محتوای اصولی و سئو محور با توجه به موضوعات انتخابی. تعریفش کمی سخت شد؟ البته لازم به ذکر است که تولید محتوا فقط شامل متن نمی‌شود و محتوای بصری مثل ویدئو یا اینفوگرافیک را هم شامل می‌شود. در فرآیند تولید محتوا ما باید به گونه‌ای محتوا را تولید کنیم که برای پرسونای مشتری مفید و ارزشمند باشد. اما چطور باید متوجه شویم که چه محتوایی ارزشمند است؟ شاید هم این سوال برایتان پیش آمده باشد که پرسونای مشتری چیست؟ پاسخ تمامی این سوالات را در ادامه خواهید گرفت. کمی صبوری کنید. با این تعریف، هر آنچه که امروزه در دنیای اینترنت می ‌خوانید، گوش می‌ دهید یا می ‌بینید به عنوان محتوای الکترونیکی شناخته می‌ شود.

پادکست، فیلم ‌های یوتیوب و آپارات، فیلم ‌های کوتاه یک دقیقه ‌ای در اینستاگرام، پست ‌های تلگرامی و مطالب وبلاگ و وبسایت ‌ها همگی ‌شان جزو محتوا هستند. اما در این بین باید به تفاوت بزرگ تولید محتوای معمولی و تولید محتوا در بازاریابی محتوا (Content Marketing) که زیر مجموعه ‌ی دیجیتال مارکتینگ است، اشاره کنیم. هدف از تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ این است که از طریق آن بتوانیم محصولی بفروشیم، نیاز کاربر را رفع کنیم، به برندینگ کمک کنیم یا تبلیغی انجام دهیم. بنابراین تولید محتوا در بازاریابی محتوا همیشه با برنامه ‌ریزی و تدوین استراتژی همراه است. شما نمی‌ توانید به صرف نوشتن مطلبی ۲ هزار کلمه ‌ای درباره جاهای دیدنی ترکیه، خودتان را کارشناس تولید محتوا بدانید. تولید محتوا فقط نوشتن یا تهیه فیلم و عکس نیست، بلکه در پس زمینه‌ی آن فاکتوری مهم به اسم استراتژی محتوا پنهان شده؛ یعنی همه چیز برای رسیدن به هدفی مشخص انجام می‌ شود. البته درباره اهمیت تولید محتوا نیز می بایست به شما بگوئیم که ست گودین بازاریاب و نویسنده‌ی معروف کتاب ‌های بازاریابی و مدیریت کسب و کار می‌ گوید که بازاریابی محتوا تمامی آن چیزی است که از بازاریابی باقی مانده. از نظر او، مشتریان و کاربران دیگر دنبال دیدن و خرید محصولات نیستند، آن‌ها تشنه‌ی شنیدن قصه‌های محصولات هستند. به خاطر همین، تولید محتوا هر روز بیشتر از دیروز برای کسب و کارها اهمیت پیدا کرده. اگر قرار بود که افراد فقط دنبال خواندن اطلاعات محصول و کالاها باشند، بروشورها کافی بود. اما آن چیزی که باعث رونق کسب و کارها به ویژه کسب و کارهای آنلاین می ‌شود، استفاده درست از دانش تولید محتوا و به طور کلی بازاریابی محتوا (Content marketing) است. برمی‌گردیم به سوال «چرا تولید محتوا مهم است؟» در گذشته، کسب و کارهای پر قدرت با پشتوانه‌ی مالی قوی، می‌توانستند به سرعت اسم‌شان را سر زبان‌ها بیندازند. اما حالا به لطف اینترنت، پول دیگر تنها عامل موفقیت و رشد یک کسب و کار نیست.

حالا کسب و کارهای خانگی در صفحات اینستاگرامی هم می‌توانند با تولید محتوای درست و اصولی، مشتریان خودشان را جذب کنند. در حقیقت، تمامی وبسایت‌ ها، کسب و کارهای اینستاگرامی و نوپا، فرصت برابری برای رساندن پیام‌ شان به جامعه مخاطب موردنظرشان دارند. این فرصت برابر از طریق محتوا به خوبی قابل دستیابی است. به خاطر همین است که بیل گیتس گفت: محتوا پادشاه است. هنوز هم قانع نشدید که چرا تولید محتوا مهم است؟ تولید محتوا، اعتماد می‌سازد؛ اعتمادی بین کاربر (مشتری، خواننده یا خریدار) با صاحب برند و کسب و کار. ما باید برای خواننده محتوایی ارزشمند تولید کنیم، حتی محتوایی خنده‌دار و سرگرم ‌کننده. چنین محتواهایی روز او را می‌سازد و باعث ایجاد رابطه ‌ای بین ما و خودش می‌شود. استمرار در تولید محتوا هم نکته‌ ی دیگری است که باید به آن توجه کنیم. برنامه ‌ریزی برای انتشار تولید محتوا به صورت منظم، خواننده را وا می‌دارد تا دوباره و دوباره به ما سر بزند. هرچقدر بیشتر سر بزند، بیشتر با ما و کسب و کارمان آشنا می‌ شود، ما را می‌ شناسد و اعتماد می ‌کند. البته این نیز حائز اهمیت است که تولید محتوا به شناخت افراد از برند هم کمک می ‌کند. وقتی بتوانیم برنامه ‌ای منظم برای تولید محتوای هدف‌ دار داشته باشیم، به مخاطب کمک می‌کنیم که ما را بیشتر بشناسد. هربار که او روی مقاله‌ یا ویدئویی از ما کلیک می‌ کند، نام ما بیشتر و بیشتر در خاطره‌اش حک می‌شود. بنابراین، وقتی شخصی دنبال چیزی است که در حوزه‌ی تخصصی محتواهای شماست، سریعا اسم برند شما در ذهنش نقش می‌ بندد و سراغ وبسایت یا حتی اینستاگرام شما می‌ آید؛ چون می ‌داند که صفحه وبلاگ یا اینستاگرام شما، مطالبی را منتشر می ‌کند که مناسب اوست و به دردش می ‌خورد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 696
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 16
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 29
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 816
  • بازدید سال : 15757
  • بازدید کلی : 20099
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی