loading...

setareh

بازدید : 10
جمعه 22 تير 1403 زمان : 20:34

کلیدواژه چیست؟

کلمه کلیدی یا کلید واژه‌های هدف، اسکلت محتوای شما را تشکیل می‌دهند. کلیدواژه می تواند صرفا یک کلمه یا یک عبارت (شامل چند کلمه) باشد که توسط کاربران در موتورهای جستجو (عمدتا گوگل) مورد پرسش قرار می گیرد. برای تولیدکنندگان انواع محتوا، ارتباط محتوا با نیاز کاربر بسیار مهم است. این به آن معناست که محتوا باید بر اساس قصد جستجوی کاربر (User intent) تنظیم شود تا به نیاز مخاطب پاسخ داده شود. توجه به این قضیه باعث محبوبیت محتوا و دستیابی به رتبه های بالا در گوگل می شود.

کیورد ریسرچ (تحقیق کلمات کلیدی) چیست؟

کیورد ریسرچ چیست یا تحقیق کلمات کلیدی، فرآیند شناسایی و ارزیابی کلمات و عبارت‌هایی است که کاربران در موتورهای جستجو برای یافتن اطلاعات یا محصولات مرتبط با یک موضوع خاص استفاده می‌کنند. این تحقیق به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی مناسب برای محتوای خود را انتخاب کنید تا بتوانید در نتایج جستجو رتبه خوبی کسب کنید.

اهمیت کیورد ریسرچ در سئو

کلیدواژه ها یکی از مهم‌ترین راه‌های وصل کردن مخاطبان به آنچه جستجو می کنند هستند. این به آن معناست که مخاطب شما به دنبال هرچیزی که باشد، آن را با کلید واژه هایی جستجو می کند که بیشترین ارتباط را با هدفش دارد و می داند که او را سریع تر به نتیجه دلخواه می رساند. هدف رتبه گرفتن در موتور جستجو، دریافت ترافیک از صفحه نتایج جستجو یا SERP (مخفف Search Engine Results Page) به سایت هاست. در اینجا کلید واژه های شما تعیین می کنند که چه نوع ترافیکی را دریافت خواهید کرد. و میزان ترافیکی که دریافت می کنید به این بستگی دارد که محتوای شما در برابر سایر رقبا شامل چه کلیدواژه هایی می شود. بنابراین به دلایلی که نام بردیم، اهمیت کیورد ریسرچ در سئو را باید جدی بگیریم.

شما باید نیاز مخاطب، گویشی که استفاده می کنند، و محتوایی که جستجو می کنند را درک کنید تا محتوای شما به صورت کاملا طبیعی و هدفمند، کاربرها را جذب کند. در مسیر کیورد ریسرچ، ممکن است از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای بررسی مسیر کلید واژه‌های پرسرچ کاربران، بررسی فروم‌ها و مسائل رایج بین کامیونیتی‌های خاص استفاده کنید.

از این رو، کلمات کلیدی نقشی اساسی برای هر فرد دارنده وبسایت، سئوکار، نویسنده محتوا، یا هرکس دیگری دارد که می خواهد محتوا یا محصولش با کمک موتور جستجو دیده شود.

کلید واژه مناسب، چه ویژگی‌هایی دارد؟

همواره درباره اینکه معیارهای تشخیص مناسب‌ترین کلید واژه ها چه چیزهایی هستند، بین نویسندگان سئو و متخصصان سئو اختلاف وجود داشته است. با این حال می‌توانیم سه معیار مهم را درباره مناسب بودن کلیدواژه، مورد ارزیابی قرار دهیم:

  • اختصاصی بودن
  • طولانی بودن کلمه کلیدی (Long-term keywords)
  • عبارات جستجوی واقعی (واقع گرایانه)

حال به توضیح این موارد در قالب مثال می‌پردازیم. برای مثال تصور کنید که یک نمایشگاه ماشین در تهران دارید و عمدتا خدمات اجاره دادن ماشین‌های لوکس را ارائه می‌دهید. حال، به نظر شما تمرکز بر کلمه کلیدی «ماشین» برای دیده شدن این کسب و کار در نتایج موتور جستجو کار درستی است؟ این کلیدواژه بسیار کلی است و می تواند موضوعات مختلفی را درباره ماشین پوشش دهد. بنابراین رتبه گرفتن با این کلمه کلیدیِ کلی، اولا (و مخصوصا برای سایت‌های تازه تاسیس)، بسیار دشوار و هم در موارد زیادی هم بی‌فایده است. [در مثال فوق، بسیاری از افرادی که “ماشین” سرچ می‌کنند، هدف جستجوی متفاوتی دارند و الزاما به دنبال خدمات کرایه ماشین نیستند، پس نرخ تبدیل هم بسیار پایین است]

برای حل این مشکل، به جای کلمه کلیدی کوتاه و ساده ای مانند «ماشین» یا «ماشین لاکچری» جزییات بیشتری در کلمه کلیدی هدف لازم است. برای مثال با انتخاب کلمه کلیدی «کرایه ماشین لاکچری در تهران» می توانید به صورت هدفمند و با محتوای سئو شده در نتایج جستجو رتبه به دست بیاورید. این کلمه کلیدی، تلفیقی است از دقیق و هدفمند بودن. به علاوه، یک کلمه کلیدی طولانی محسوب می‌شود. از طرف دیگر هرچه جزییات کلمه کلیدی بیشتر و طولانی تر باشد، رقابت و سختی کلمه کلیدی نیز کمتر می شود.

اختصاصی بودن در کلمه کلیدی‌ای که مثال زدیم، با اضافه کردن منطقه جغرافیایی ایجاد شد که به موتور جستجو کمک می کند مکان کسب و کار شما را مشخص کند و همچنین به مشتریان محلی کمک می کند شما را پیدا کنند. از این رو، عبارت کلیدی «کرایه ماشین لوکس در تهران» یک کلمه کلیدی طولانی است.

به زبان ساده، کلمات کلیدی دم بلند به معنای افزودن نوعی توضیحات یا اطلاعات اضافی به کلمه کلیدی هسته‌ای است. این جزییات می‌توانند اطلاعات مبتنی بر مکان یا نوعی توصیف کوتاه باشند که اشاره مستقیم تری به کسب‌وکار یا محتوای شما دارند تا موتور جستجو محتوای شما را راحت‌تر و به صورت هدفمند و اختصاصی فیلتر کند.

معیار سوم، کلمات کلیدی واقع بینانه است که در نظر گرفتن آن بخش مهم کار شماست. شما باید عباراتی را هدف قرار دهید که مصرف کنندگان بالقوه جستجو می کنند زیرا در غیر این صورت، وب سایت شما هرگز در بین رتبه های اول ظاهر نمی شود. همچنین باید در نظر داشته باشید که چه سوالاتی ممکن است بپرسند و اگر خودتان به دنبال آن مطلب یا آن محصول باشید، چگونه محتوای مفید خود را پیدا می‌کنید.

بنابراین، بسیار مهم است که درک بسیار خوبی از محدوده تجارت خود داشته باشید. در نظر گرفتن این معیار فناوری جستجوی معنامحور را تحت تاثیر قرار می دهد. این فناوری نوآورانه با تشخیص هدف جستجو و معنای متنی کلمات جستجو برای ارائه نتایج مرتبط‌تر، دقت را افزایش می‌دهد. بنابراین، استفاده از کلمات کلیدی واقع بینانه به معنای درک منطق زیربنایی سئو است.

مردم اغلب در عباراتی که سرچ می کنند سؤال می پرسند. بنابراین کلمات کلیدی شما باید کلمات درون این سؤالات جستجو را در قالب کلمات کلیدی طولانی دربرگیرند تا بیشتر دیده شوید و ترافیک ورودی بیشتری نیز داشته باشید.

روش های کلیدی برای تصمیم گیری در مورد کلید واژه‌های مناسب

هرچند هیچ روشی به طور قطعی وجود ندارد که بتوان از طریق آن به بهترین کلیدواژه‌ها دست یابیم. با این حال چند تکنیک برای آن که کلمات کلیدی خوبی را پیدا کنید، وجود دارد. برخی از این روش ها را در ادامه نام می‌بریم:

تحقیق کلمات کلیدی (کیورد ریسرچ)

تحقیق کردن کلمات کلیدی اگرچه ساده به نظر می رسد، می تواند نتایج خوشایندی را در مورد کلید واژه های مهم سئو و تولید محتوا ایجاد کند. تحقیق کردن کلمات کلیدی با آن شروع می شود که شما خود را به جای مخاطبان می گذارید و عباراتی که ممکن است در حول محور یک موضوع مشخص سرچ شوند را دربیارید. ساده ترین شکل تحقیق، سرچ کردن عبارات احتمالی حول محور یک کلیدواژه در موتور جستجو است. در حین سرچ کردن، عبارات پیشنهادی برای شما نمایش داده می شوند و این به آن معناست که این عبارات توسط کاربران به میزان قابل توجهی سرچ می شوند. به این شکل به کلمات کلیدی کاربردی‌ای می‌رسید.

روش بعدی این است که خود را به جای یک کاربر که موضوعی را در گوگل سرچ می‌کند بگذارید. عبارات احتمالی از دید یک کاربر را درباره یک کلید واژه در گوگل سرچ کنید و بررسی کنید که سایت های صفحه نتایج اغلب از چه کلمات کلیدی‌ای در محتوا، متاتایتل، متادسکریپشن، تگ‌ها و… استفاده کرده‌اند.

در پایین هر صفحه نتایج جستجو نیز گزینه های دیگری را می توانید مشاهده کنید که بر اساس موارد مربوطه و سرچ شده توسط کاربران نمایش داده می‌شوند.

ابزارهای کیورد ریسرچ (بررسی کلمات کلیدی به دست آمده به صورت تخصصی)

گام بعدی این است که کلمات کلیدی به دست آمده را در ابزارهای تخصصی سئو به طور خاص بررسی کنید. ابزارهایی مانند Keywordtool، KWFinder ،Semrush ،Word tracker و Google Keyword Planner به شما در رسیدن به بهترین کلمات کلیدی کمک می کنند. این ابزارها از عبارات فارسی نیز پشتیبانی می‌کنند.

یکی از بهترین وب سایت هایی که می توان برای تحقیق کلمات کلیدی (غیر فارسی) از آن استفاده کرد، Answer the Public است. این وبسایت عمدتاً کلمات کلیدی سرچ شده توسط کاربران گوگل را معرفی می‌کند.

نمونه مشابه ایرانی ابزار بالا در تحقیق کلمات کلیدی، کیوردچی است که به عنوان یک ابزار ایرانی مسلط به عبارات جستجوی فارسی گزینه مناسبی است.

در این زمینه، معیارهایی مانند میزان سرچ ماهانه، سختی کلمه یا رقابت کلمات کلیدی و… تاثیرگذار هستند. برای مثال استفاده از کلمات کلیدی که رقابت کمتری دارند، باعث رتبه گرفتن سریع تر محتوا می شود.

جایگذاری کلید واژه ها

بعد از پیدا کردن مناسب ترین کلمات کلیدی، جایگذاری کلمات کلیدی و میزان تراکم کلمات در کسب رتبه در گوگل تاثیرگذار است. جایگذاری کلمات کلیدی در دل متن باید به گونه ای طبیعی باشد و اینطور به نظر نرسد که به زور گنجانده شده است. گنجاندن کلمات کلیدی به زور، باعث رتبه نگرفتن یا پنالتی شدن از طرف موتور جستجو می شود که متعاقبا در رتبه تاثیر منفی می گذارد.

در ادامه بخشی‌های کلیدی که باید از کلمات کلیدی در آنها استفاده کنیم را نام می بریم.

متادیتا

متادیتا یا متاتگ در طراحی سایت برای توصیف محتوای صفحات وبسایت استفاده می شود. متادیتا در صفحه توسط کاربران قابل دیدن نیست اما در سورس کدهای سایت وجود دارد تا محتوای صفحه را برای کرالرهای موتور جستجو توصیف کند و رتبه دادن به صفحه را برای موتور جستجو آسان تر کند. متاتگ‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • تگ عنوان (Title Tag)
  • تگ متادسکریپشن (Meta Description Tag)
  • تگ متا روبوت (Meta Robots Tag)
  • تگ اوپن گراف (Open Graph Tag)
  • تگ متاکیورد (Meta Keyword Tag) – البته لازم به ذکر است که متاکیورد سال‌هاست که توسط اکثر موتورهای جستجو پشتیبانی نمی‌شود.

متادیتا راحت ترین روش استفاده از کلیدواژه های مهم است که اکثر اوقات نادیده گرفته می شود. متادیتا حداکثر شامل ۱۶۰ کاراکتر می شود. وقتی کاربران یک موضوع را جستجو می کنند، بر حسب متادیتا و اطلاعات موجود در هر صفحه، گوگل نتایجی را نشان می دهد.

عنوان اصلی (Title)

کلمات کلیدی مناسب می بایست در عنوان اصلی یا تایتل صفحه استفاده شوند؛ به شرطی به نوعی به زور گنجاندن محسوب نشود! گوگل از تیترها برای شناسایی محتوای هر صفحه و ایجاد یک تصویر کلی استفاده می کند. در نتیجه استفاده از کلید واژه ها در تیتر اصلی محتوا، در صورتی که طبیعی و کمک کننده باشند، از مهم‌ترین کارهاست.

اگر به صورت طبیعی از کلمات کلیدی در عنوان اصلی نمی توانید استفاده کنید، از شکل دیگری از نوشتار استفاده کنید که همان پیام را منتقل کند و برخی کلمات مهم در عبارت کلیدی شما را شامل شود.

همچنین، یک متخصص سئو قطعا این را می داند که پاراگراف اول نقشی اساسی در رتبه بندی شما در گوگل دارد. زیرا گوگل بر اساس کراول باجت یا بودجه خزش خود تا تعداد کلمه مشخصی از ابتدای متن را کراول می کند و باقی متن را احتمالا به آن قوت کراول نمی کند. دلیلش هم این است که ۱۰۰ تا ۲۰۰ کلمه اول متن، خلاصه ای کلی از آنچه محتوا شامل آن می شود را دربردارد. و دلیل دیگر این است که اغلب مخاطبان متن را در صورتی کامل می خوانند که یک شروع قوی‌ داشته باشد.

کلیدواژه چیست؟

کلمه کلیدی یا کلید واژه‌های هدف، اسکلت محتوای شما را تشکیل می‌دهند. کلیدواژه می تواند صرفا یک کلمه یا یک عبارت (شامل چند کلمه) باشد که توسط کاربران در موتورهای جستجو (عمدتا گوگل) مورد پرسش قرار می گیرد. برای تولیدکنندگان انواع محتوا، ارتباط محتوا با نیاز کاربر بسیار مهم است. این به آن معناست که محتوا باید بر اساس قصد جستجوی کاربر (User intent) تنظیم شود تا به نیاز مخاطب پاسخ داده شود. توجه به این قضیه باعث محبوبیت محتوا و دستیابی به رتبه های بالا در گوگل می شود.

کیورد ریسرچ (تحقیق کلمات کلیدی) چیست؟

کیورد ریسرچ چیست یا تحقیق کلمات کلیدی، فرآیند شناسایی و ارزیابی کلمات و عبارت‌هایی است که کاربران در موتورهای جستجو برای یافتن اطلاعات یا محصولات مرتبط با یک موضوع خاص استفاده می‌کنند. این تحقیق به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی مناسب برای محتوای خود را انتخاب کنید تا بتوانید در نتایج جستجو رتبه خوبی کسب کنید.

اهمیت کیورد ریسرچ در سئو

کلیدواژه ها یکی از مهم‌ترین راه‌های وصل کردن مخاطبان به آنچه جستجو می کنند هستند. این به آن معناست که مخاطب شما به دنبال هرچیزی که باشد، آن را با کلید واژه هایی جستجو می کند که بیشترین ارتباط را با هدفش دارد و می داند که او را سریع تر به نتیجه دلخواه می رساند. هدف رتبه گرفتن در موتور جستجو، دریافت ترافیک از صفحه نتایج جستجو یا SERP (مخفف Search Engine Results Page) به سایت هاست. در اینجا کلید واژه های شما تعیین می کنند که چه نوع ترافیکی را دریافت خواهید کرد. و میزان ترافیکی که دریافت می کنید به این بستگی دارد که محتوای شما در برابر سایر رقبا شامل چه کلیدواژه هایی می شود. بنابراین به دلایلی که نام بردیم، اهمیت کیورد ریسرچ در سئو را باید جدی بگیریم.

شما باید نیاز مخاطب، گویشی که استفاده می کنند، و محتوایی که جستجو می کنند را درک کنید تا محتوای شما به صورت کاملا طبیعی و هدفمند، کاربرها را جذب کند. در مسیر کیورد ریسرچ، ممکن است از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای بررسی مسیر کلید واژه‌های پرسرچ کاربران، بررسی فروم‌ها و مسائل رایج بین کامیونیتی‌های خاص استفاده کنید.

از این رو، کلمات کلیدی نقشی اساسی برای هر فرد دارنده وبسایت، سئوکار، نویسنده محتوا، یا هرکس دیگری دارد که می خواهد محتوا یا محصولش با کمک موتور جستجو دیده شود.

کلید واژه مناسب، چه ویژگی‌هایی دارد؟

همواره درباره اینکه معیارهای تشخیص مناسب‌ترین کلید واژه ها چه چیزهایی هستند، بین نویسندگان سئو و متخصصان سئو اختلاف وجود داشته است. با این حال می‌توانیم سه معیار مهم را درباره مناسب بودن کلیدواژه، مورد ارزیابی قرار دهیم:

  • اختصاصی بودن
  • طولانی بودن کلمه کلیدی (Long-term keywords)
  • عبارات جستجوی واقعی (واقع گرایانه)

حال به توضیح این موارد در قالب مثال می‌پردازیم. برای مثال تصور کنید که یک نمایشگاه ماشین در تهران دارید و عمدتا خدمات اجاره دادن ماشین‌های لوکس را ارائه می‌دهید. حال، به نظر شما تمرکز بر کلمه کلیدی «ماشین» برای دیده شدن این کسب و کار در نتایج موتور جستجو کار درستی است؟ این کلیدواژه بسیار کلی است و می تواند موضوعات مختلفی را درباره ماشین پوشش دهد. بنابراین رتبه گرفتن با این کلمه کلیدیِ کلی، اولا (و مخصوصا برای سایت‌های تازه تاسیس)، بسیار دشوار و هم در موارد زیادی هم بی‌فایده است. [در مثال فوق، بسیاری از افرادی که “ماشین” سرچ می‌کنند، هدف جستجوی متفاوتی دارند و الزاما به دنبال خدمات کرایه ماشین نیستند، پس نرخ تبدیل هم بسیار پایین است]

برای حل این مشکل، به جای کلمه کلیدی کوتاه و ساده ای مانند «ماشین» یا «ماشین لاکچری» جزییات بیشتری در کلمه کلیدی هدف لازم است. برای مثال با انتخاب کلمه کلیدی «کرایه ماشین لاکچری در تهران» می توانید به صورت هدفمند و با محتوای سئو شده در نتایج جستجو رتبه به دست بیاورید. این کلمه کلیدی، تلفیقی است از دقیق و هدفمند بودن. به علاوه، یک کلمه کلیدی طولانی محسوب می‌شود. از طرف دیگر هرچه جزییات کلمه کلیدی بیشتر و طولانی تر باشد، رقابت و سختی کلمه کلیدی نیز کمتر می شود.

اختصاصی بودن در کلمه کلیدی‌ای که مثال زدیم، با اضافه کردن منطقه جغرافیایی ایجاد شد که به موتور جستجو کمک می کند مکان کسب و کار شما را مشخص کند و همچنین به مشتریان محلی کمک می کند شما را پیدا کنند. از این رو، عبارت کلیدی «کرایه ماشین لوکس در تهران» یک کلمه کلیدی طولانی است.

به زبان ساده، کلمات کلیدی دم بلند به معنای افزودن نوعی توضیحات یا اطلاعات اضافی به کلمه کلیدی هسته‌ای است. این جزییات می‌توانند اطلاعات مبتنی بر مکان یا نوعی توصیف کوتاه باشند که اشاره مستقیم تری به کسب‌وکار یا محتوای شما دارند تا موتور جستجو محتوای شما را راحت‌تر و به صورت هدفمند و اختصاصی فیلتر کند.

معیار سوم، کلمات کلیدی واقع بینانه است که در نظر گرفتن آن بخش مهم کار شماست. شما باید عباراتی را هدف قرار دهید که مصرف کنندگان بالقوه جستجو می کنند زیرا در غیر این صورت، وب سایت شما هرگز در بین رتبه های اول ظاهر نمی شود. همچنین باید در نظر داشته باشید که چه سوالاتی ممکن است بپرسند و اگر خودتان به دنبال آن مطلب یا آن محصول باشید، چگونه محتوای مفید خود را پیدا می‌کنید.

بنابراین، بسیار مهم است که درک بسیار خوبی از محدوده تجارت خود داشته باشید. در نظر گرفتن این معیار فناوری جستجوی معنامحور را تحت تاثیر قرار می دهد. این فناوری نوآورانه با تشخیص هدف جستجو و معنای متنی کلمات جستجو برای ارائه نتایج مرتبط‌تر، دقت را افزایش می‌دهد. بنابراین، استفاده از کلمات کلیدی واقع بینانه به معنای درک منطق زیربنایی سئو است.

مردم اغلب در عباراتی که سرچ می کنند سؤال می پرسند. بنابراین کلمات کلیدی شما باید کلمات درون این سؤالات جستجو را در قالب کلمات کلیدی طولانی دربرگیرند تا بیشتر دیده شوید و ترافیک ورودی بیشتری نیز داشته باشید.

روش های کلیدی برای تصمیم گیری در مورد کلید واژه‌های مناسب

هرچند هیچ روشی به طور قطعی وجود ندارد که بتوان از طریق آن به بهترین کلیدواژه‌ها دست یابیم. با این حال چند تکنیک برای آن که کلمات کلیدی خوبی را پیدا کنید، وجود دارد. برخی از این روش ها را در ادامه نام می‌بریم:

تحقیق کلمات کلیدی (کیورد ریسرچ)

تحقیق کردن کلمات کلیدی اگرچه ساده به نظر می رسد، می تواند نتایج خوشایندی را در مورد کلید واژه های مهم سئو و تولید محتوا ایجاد کند. تحقیق کردن کلمات کلیدی با آن شروع می شود که شما خود را به جای مخاطبان می گذارید و عباراتی که ممکن است در حول محور یک موضوع مشخص سرچ شوند را دربیارید. ساده ترین شکل تحقیق، سرچ کردن عبارات احتمالی حول محور یک کلیدواژه در موتور جستجو است. در حین سرچ کردن، عبارات پیشنهادی برای شما نمایش داده می شوند و این به آن معناست که این عبارات توسط کاربران به میزان قابل توجهی سرچ می شوند. به این شکل به کلمات کلیدی کاربردی‌ای می‌رسید.

روش بعدی این است که خود را به جای یک کاربر که موضوعی را در گوگل سرچ می‌کند بگذارید. عبارات احتمالی از دید یک کاربر را درباره یک کلید واژه در گوگل سرچ کنید و بررسی کنید که سایت های صفحه نتایج اغلب از چه کلمات کلیدی‌ای در محتوا، متاتایتل، متادسکریپشن، تگ‌ها و… استفاده کرده‌اند.

در پایین هر صفحه نتایج جستجو نیز گزینه های دیگری را می توانید مشاهده کنید که بر اساس موارد مربوطه و سرچ شده توسط کاربران نمایش داده می‌شوند.

ابزارهای کیورد ریسرچ (بررسی کلمات کلیدی به دست آمده به صورت تخصصی)

گام بعدی این است که کلمات کلیدی به دست آمده را در ابزارهای تخصصی سئو به طور خاص بررسی کنید. ابزارهایی مانند Keywordtool، KWFinder ،Semrush ،Word tracker و Google Keyword Planner به شما در رسیدن به بهترین کلمات کلیدی کمک می کنند. این ابزارها از عبارات فارسی نیز پشتیبانی می‌کنند.

یکی از بهترین وب سایت هایی که می توان برای تحقیق کلمات کلیدی (غیر فارسی) از آن استفاده کرد، Answer the Public است. این وبسایت عمدتاً کلمات کلیدی سرچ شده توسط کاربران گوگل را معرفی می‌کند.

نمونه مشابه ایرانی ابزار بالا در تحقیق کلمات کلیدی، کیوردچی است که به عنوان یک ابزار ایرانی مسلط به عبارات جستجوی فارسی گزینه مناسبی است.

در این زمینه، معیارهایی مانند میزان سرچ ماهانه، سختی کلمه یا رقابت کلمات کلیدی و… تاثیرگذار هستند. برای مثال استفاده از کلمات کلیدی که رقابت کمتری دارند، باعث رتبه گرفتن سریع تر محتوا می شود.

جایگذاری کلید واژه ها

بعد از پیدا کردن مناسب ترین کلمات کلیدی، جایگذاری کلمات کلیدی و میزان تراکم کلمات در کسب رتبه در گوگل تاثیرگذار است. جایگذاری کلمات کلیدی در دل متن باید به گونه ای طبیعی باشد و اینطور به نظر نرسد که به زور گنجانده شده است. گنجاندن کلمات کلیدی به زور، باعث رتبه نگرفتن یا پنالتی شدن از طرف موتور جستجو می شود که متعاقبا در رتبه تاثیر منفی می گذارد.

در ادامه بخشی‌های کلیدی که باید از کلمات کلیدی در آنها استفاده کنیم را نام می بریم.

متادیتا

متادیتا یا متاتگ در طراحی سایت برای توصیف محتوای صفحات وبسایت استفاده می شود. متادیتا در صفحه توسط کاربران قابل دیدن نیست اما در سورس کدهای سایت وجود دارد تا محتوای صفحه را برای کرالرهای موتور جستجو توصیف کند و رتبه دادن به صفحه را برای موتور جستجو آسان تر کند. متاتگ‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • تگ عنوان (Title Tag)
  • تگ متادسکریپشن (Meta Description Tag)
  • تگ متا روبوت (Meta Robots Tag)
  • تگ اوپن گراف (Open Graph Tag)
  • تگ متاکیورد (Meta Keyword Tag) – البته لازم به ذکر است که متاکیورد سال‌هاست که توسط اکثر موتورهای جستجو پشتیبانی نمی‌شود.

متادیتا راحت ترین روش استفاده از کلیدواژه های مهم است که اکثر اوقات نادیده گرفته می شود. متادیتا حداکثر شامل ۱۶۰ کاراکتر می شود. وقتی کاربران یک موضوع را جستجو می کنند، بر حسب متادیتا و اطلاعات موجود در هر صفحه، گوگل نتایجی را نشان می دهد.

عنوان اصلی (Title)

کلمات کلیدی مناسب می بایست در عنوان اصلی یا تایتل صفحه استفاده شوند؛ به شرطی به نوعی به زور گنجاندن محسوب نشود! گوگل از تیترها برای شناسایی محتوای هر صفحه و ایجاد یک تصویر کلی استفاده می کند. در نتیجه استفاده از کلید واژه ها در تیتر اصلی محتوا، در صورتی که طبیعی و کمک کننده باشند، از مهم‌ترین کارهاست.

اگر به صورت طبیعی از کلمات کلیدی در عنوان اصلی نمی توانید استفاده کنید، از شکل دیگری از نوشتار استفاده کنید که همان پیام را منتقل کند و برخی کلمات مهم در عبارت کلیدی شما را شامل شود.

همچنین، یک متخصص سئو قطعا این را می داند که پاراگراف اول نقشی اساسی در رتبه بندی شما در گوگل دارد. زیرا گوگل بر اساس کراول باجت یا بودجه خزش خود تا تعداد کلمه مشخصی از ابتدای متن را کراول می کند و باقی متن را احتمالا به آن قوت کراول نمی کند. دلیلش هم این است که ۱۰۰ تا ۲۰۰ کلمه اول متن، خلاصه ای کلی از آنچه محتوا شامل آن می شود را دربردارد. و دلیل دیگر این است که اغلب مخاطبان متن را در صورتی کامل می خوانند که یک شروع قوی‌ داشته باشد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 696
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 8
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 29
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 808
  • بازدید سال : 15749
  • بازدید کلی : 20091
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی