loading...

setareh

بازدید : 4
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 زمان : 19:26

بررسی تاریخ تشکیل وپیشینه ی اتاقهای بازرگانی در تمامی نقاط جهان نشان می دهد که هدف اصلی این اتاق ها برقراری بهترروابط تجاری با تجار دیگرکشورها وبرطرف کردن مشکلات پیش روی تجار وتسهیل روند معاملات آنهابوده است.

امروزه بیشتراتاق های بازرگانی پا را فراترنهاده باحفظ هدف اصلی به انجام مأموریتهایی در راستای پی گزاری واصلاح حلقه های اولیه تولید تا صادرات پرداخته اند. پلمپ دفاتر طوری که با انجام دادن این وظایف، خود به خود به هدف اصلی که گسترش صادرات و واردات وتسهیل آن است رسیده اند.
اتاق بازرگانی ایران وسوئیس
اتاق بازرگانی ایران وسوئیس از تاریخ 15/11/92 شروع به فعالیت کرده است. از مهمترین اهداف این اتاق تسهیل در روابط تجاری و ارایه شبکه ی گسترده ای از ارتباطات در بخش تجاری و فرهنگی بین دو کشور است. تمامی شرکتهایی که عضو این اتاق هستند و در زمینه های مختلف تجاری مشغول فعالیتند می توانند از کلیه خدمات اتاق بهره مند گردند.
در حال حاضر 120 نفر عضو اتاق بازرگانی ایران و سوئیس هستند. سوئیس از جمله کشورهایی است که روابط بسیار خوبی در مباحث تجاری و بازرگانی با ایران داشته و از این حیث دارای اهمیت ویژه ای است. سوئیس دروازه ورود به بازارهای کشورهای اروپایی بوده و در نتیجه با گسترش تبادلات تجاری با این کشور می توان دسترسی تولیدکنندگان و تجار ایرانی به بازارهای اروپایی چون ایتالیا و فرانسه که تمایل همکاری با ایران دارند را افزایش داد.
این کشور از جمله کشورهایی است که همواره طی سال های گذشته از نظر روابط سیاسی رویکرد ثابتی را با جمهوری اسلامی ایران داشته است و در حوزه ی گردشگری، صنعت شکلات و ساعت سازی در کنار سایر فن آوری های تک صنعتی در دنیا بسیار مطرح است.
اتاق بازرگانی ایران و سوئیس با ارایه ابزارهای لازم، موفقیت اعضای خود را در انجام کسب وکار فراهم می نماید. پاره ای از این ابزارها ی عبارتند از:
_ هماهنگی با سفارت ایران و سوئیس جهت اخذ ویزای کاری.
_ ارایه آخرین اطلاعات اقتصادی.
_ برگزاری برنامه های آموزشی و فرهنگی.
_ هماهمگی با مقامات دولتی در سوئیس جهت پیشبرد اهداف شرکتهای ایرانی.
_ اعزام نمودن هیأتهای تجاری از ایران و هماهنگی هیأتهای تجاری مهمان سوئیسی.
_ شناسایی شرکتهای سوئیسی و ارایه راهکار جهت پیش برد فعالیت خود در ایران و بر عکس.
_ ارایه دوره های کوتاه مدت آموزشی.
_ ارتباط با بانکهای فعال در توافق 1 به علاوه 5 برای پیش برد مناسبات بازرگانی.
مراحل عضویت در اتاق بازرگانی ایران و سوئیس و پر کردن فرم عضویت:
_ وارد کردن نام شرکت متقاضی.
_ نوشتن آدرس محل کار شرکت و کد پستی.
_ نوشتن شماره تماس و هم چنین پست الکترونیکی.
_ نام فرد اصلی جهت تماس با اتاق بازرگانی ایران و سوئیس.
_ نام فرد دوم جهت تماس با اتاق بازرگانی.
_ عنوان کردن نوع فعالیت.
_ امضا و مشخص نمودن دارنده امضاء.
_ پرداخت حق ورود به اتاق بازرگانی.
_ پرداخت حق عضویت سالیانه به اتاق.
_ پیوست نمودن بروشور شرکت، کارت ویزیت و حق عضویت به فرم درخواست.
_ ارسال درخواست به نام دبیر کل اتاق.

بررسی تاریخ تشکیل وپیشینه ی اتاقهای بازرگانی در تمامی نقاط جهان نشان می دهد که هدف اصلی این اتاق ها برقراری بهترروابط تجاری با تجار دیگرکشورها وبرطرف کردن مشکلات پیش روی تجار وتسهیل روند معاملات آنهابوده است.

امروزه بیشتراتاق های بازرگانی پا را فراترنهاده باحفظ هدف اصلی به انجام مأموریتهایی در راستای پی گزاری واصلاح حلقه های اولیه تولید تا صادرات پرداخته اند. پلمپ دفاتر طوری که با انجام دادن این وظایف، خود به خود به هدف اصلی که گسترش صادرات و واردات وتسهیل آن است رسیده اند.
اتاق بازرگانی ایران وسوئیس
اتاق بازرگانی ایران وسوئیس از تاریخ 15/11/92 شروع به فعالیت کرده است. از مهمترین اهداف این اتاق تسهیل در روابط تجاری و ارایه شبکه ی گسترده ای از ارتباطات در بخش تجاری و فرهنگی بین دو کشور است. تمامی شرکتهایی که عضو این اتاق هستند و در زمینه های مختلف تجاری مشغول فعالیتند می توانند از کلیه خدمات اتاق بهره مند گردند.
در حال حاضر 120 نفر عضو اتاق بازرگانی ایران و سوئیس هستند. سوئیس از جمله کشورهایی است که روابط بسیار خوبی در مباحث تجاری و بازرگانی با ایران داشته و از این حیث دارای اهمیت ویژه ای است. سوئیس دروازه ورود به بازارهای کشورهای اروپایی بوده و در نتیجه با گسترش تبادلات تجاری با این کشور می توان دسترسی تولیدکنندگان و تجار ایرانی به بازارهای اروپایی چون ایتالیا و فرانسه که تمایل همکاری با ایران دارند را افزایش داد.
این کشور از جمله کشورهایی است که همواره طی سال های گذشته از نظر روابط سیاسی رویکرد ثابتی را با جمهوری اسلامی ایران داشته است و در حوزه ی گردشگری، صنعت شکلات و ساعت سازی در کنار سایر فن آوری های تک صنعتی در دنیا بسیار مطرح است.
اتاق بازرگانی ایران و سوئیس با ارایه ابزارهای لازم، موفقیت اعضای خود را در انجام کسب وکار فراهم می نماید. پاره ای از این ابزارها ی عبارتند از:
_ هماهنگی با سفارت ایران و سوئیس جهت اخذ ویزای کاری.
_ ارایه آخرین اطلاعات اقتصادی.
_ برگزاری برنامه های آموزشی و فرهنگی.
_ هماهمگی با مقامات دولتی در سوئیس جهت پیشبرد اهداف شرکتهای ایرانی.
_ اعزام نمودن هیأتهای تجاری از ایران و هماهنگی هیأتهای تجاری مهمان سوئیسی.
_ شناسایی شرکتهای سوئیسی و ارایه راهکار جهت پیش برد فعالیت خود در ایران و بر عکس.
_ ارایه دوره های کوتاه مدت آموزشی.
_ ارتباط با بانکهای فعال در توافق 1 به علاوه 5 برای پیش برد مناسبات بازرگانی.
مراحل عضویت در اتاق بازرگانی ایران و سوئیس و پر کردن فرم عضویت:
_ وارد کردن نام شرکت متقاضی.
_ نوشتن آدرس محل کار شرکت و کد پستی.
_ نوشتن شماره تماس و هم چنین پست الکترونیکی.
_ نام فرد اصلی جهت تماس با اتاق بازرگانی ایران و سوئیس.
_ نام فرد دوم جهت تماس با اتاق بازرگانی.
_ عنوان کردن نوع فعالیت.
_ امضا و مشخص نمودن دارنده امضاء.
_ پرداخت حق ورود به اتاق بازرگانی.
_ پرداخت حق عضویت سالیانه به اتاق.
_ پیوست نمودن بروشور شرکت، کارت ویزیت و حق عضویت به فرم درخواست.
_ ارسال درخواست به نام دبیر کل اتاق.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 560
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 140
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 76
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 764
  • بازدید ماه : 1513
  • بازدید سال : 7809
  • بازدید کلی : 12151
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی