loading...

setareh

بازدید : 9
سه شنبه 8 اسفند 1402 زمان : 17:07

هر شرکت پس از ثبت می بایست ظرف یک ماه از تاریخ صدور آگهی تاسیس،به اداره مالیات مراجعه نموده و جهت تعیین حوزه ی مالیاتی اقدام نماید. پلمپ دفاتر1403 مدت زمان لازم جهت تعیین حوزه ی مالیاتی حداکثر دو هفته می باشد.

پس از آن ، طبق ماده ی 110 قانون مالیات های مستقیم،اشخاص حقوقی مکلفند اظهارنامه ،ترازنامه،حساب سود و زیان متکی به دفاتر اسناد و مدارک خود را حداکثر تا چهار ماه پس از سال مالیاتی همراه با فهرست هویت شرکا و سهامداران و حسب مورد،میزان سهم الشرکه یا تعداد سهام و نشانی هر یک از آن ها را به اداره ی مالیاتی که فعالیت اصلی شخص حقوقی در آن واقع است ارائه و مالیات متعلق را پرداخت نمایند.پس از ارایه ی اولین فهرست مزبور ارایه فهرست تغییرات در سنوات بعد کافی خواهد بود.
لزوم تعیین حوزه مالیاتی :
_اخذ کد اقتصادی
_اخذ کارت بازرگانی
_اخذ تسهیلات بانکی
_شرکت در مناقصات و مزایدات
_افتتاح حساب بانکی
_تشکیل پرونده بیمه کارکنان شرکت
چنانچه شرکت در موعد مقرر نسبت به تشکیل پرونده مالیاتی اقدامات لازم را انجام ندهد،مشمول جرائم مقرره در قانون "مالیات های مستقیم" می گردد.
نحوه ی تعیین حوزه ی مالیاتی پس از ثبت شرکت:
جهت تعیین حوزه ی مالیاتی،می توانید به نزدیک ترین حوزه ی مالیاتی محل فعالیت شرکت مراجعه فرمایید و به قسمت تشکیل پرونده رفته و مدارک مورد نیاز را تکمیل و تسلیم اداره نمایید.با تعیین حوزه ی مالیاتی،قادر خواهید بود امور مالیاتی خود را در آن حوزه انجام دهید.
مدارک مورد نیاز برای تعیین حوزه ی مالیاتی عبارت است از:
-یک نسخه کپی پروانه کسب
-کپی شناسنامه و کارت ملی کلیه شرکا
_ارائه درخواست اظهارنامه مالیاتی به همراه امضا تمامی صاحبان امضا
_ارائه قبوض تلفن و برق مرکز اصلی شرکت
_کپی مدارک ثبتی شرکت(اساسنامه،آگهی های تاسیس و مدارک ثبتی)
_آدرس مندرج در اجاره نامه یا آدرس رسمی و ثبت شده شرکت باید یکسان باشد.
_چنانچه ملک شرکت اجاره ای باشد،ارائه اصل اجاره نامه الزامی است که اجاره نامه باید کد رهگیری داشته باشد.
قابل توجه است،طبق قانون،آدرس شرکت می بایست آدرسی واقعی بوده و ملک مورد نظر اداری یا تجاری باشد.در غیر این صورت شرکت متخلف محسوب گردیده و قابلیت اخذ کد اقتصادی و تعیین حوزه مالیاتی را نخواهد داشت.لذا،نشانی منزل مسکونی موقعیت تشکیل پرونده مالیاتی را ندارد.
هزینه لازم جهت تعیین حوزه مالیاتی و اخذ کد اقتصادی:
هزینه لازم جهت تعیین حوزه مالیاتی 2.500.000 ریال
جهت اخذ کد اقتصادی 2.000.000 ریال و جمعاَ 4.500.000 ریال
آدرس حوزه های مالیاتی در تهران عبارت است از:

https://danasabt.ir/2023/09/17/%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C/

  • اداره کل امور مالیاتی شمال تهران:خیابان میرداماد،بعد از مسجد الغدیر پ 1/167
  • اداره کل امور مالیاتی شرق تهران:میدان رسالت،خیابان نیروی دریایی
  • اداره کل امور مالیاتی غرب تهران:خیابان آزادی،جنب خیابان استاد معین،خیابان دکتر هوشیار
  • اداره کل امور مالیاتی جنوب تهران:بزرگراه نواب صفوی،تقاطع خیابان بریانک،ساختمان 3 البرز

هر شرکت پس از ثبت می بایست ظرف یک ماه از تاریخ صدور آگهی تاسیس،به اداره مالیات مراجعه نموده و جهت تعیین حوزه ی مالیاتی اقدام نماید. پلمپ دفاتر1403 مدت زمان لازم جهت تعیین حوزه ی مالیاتی حداکثر دو هفته می باشد.

پس از آن ، طبق ماده ی 110 قانون مالیات های مستقیم،اشخاص حقوقی مکلفند اظهارنامه ،ترازنامه،حساب سود و زیان متکی به دفاتر اسناد و مدارک خود را حداکثر تا چهار ماه پس از سال مالیاتی همراه با فهرست هویت شرکا و سهامداران و حسب مورد،میزان سهم الشرکه یا تعداد سهام و نشانی هر یک از آن ها را به اداره ی مالیاتی که فعالیت اصلی شخص حقوقی در آن واقع است ارائه و مالیات متعلق را پرداخت نمایند.پس از ارایه ی اولین فهرست مزبور ارایه فهرست تغییرات در سنوات بعد کافی خواهد بود.
لزوم تعیین حوزه مالیاتی :
_اخذ کد اقتصادی
_اخذ کارت بازرگانی
_اخذ تسهیلات بانکی
_شرکت در مناقصات و مزایدات
_افتتاح حساب بانکی
_تشکیل پرونده بیمه کارکنان شرکت
چنانچه شرکت در موعد مقرر نسبت به تشکیل پرونده مالیاتی اقدامات لازم را انجام ندهد،مشمول جرائم مقرره در قانون "مالیات های مستقیم" می گردد.
نحوه ی تعیین حوزه ی مالیاتی پس از ثبت شرکت:
جهت تعیین حوزه ی مالیاتی،می توانید به نزدیک ترین حوزه ی مالیاتی محل فعالیت شرکت مراجعه فرمایید و به قسمت تشکیل پرونده رفته و مدارک مورد نیاز را تکمیل و تسلیم اداره نمایید.با تعیین حوزه ی مالیاتی،قادر خواهید بود امور مالیاتی خود را در آن حوزه انجام دهید.
مدارک مورد نیاز برای تعیین حوزه ی مالیاتی عبارت است از:
-یک نسخه کپی پروانه کسب
-کپی شناسنامه و کارت ملی کلیه شرکا
_ارائه درخواست اظهارنامه مالیاتی به همراه امضا تمامی صاحبان امضا
_ارائه قبوض تلفن و برق مرکز اصلی شرکت
_کپی مدارک ثبتی شرکت(اساسنامه،آگهی های تاسیس و مدارک ثبتی)
_آدرس مندرج در اجاره نامه یا آدرس رسمی و ثبت شده شرکت باید یکسان باشد.
_چنانچه ملک شرکت اجاره ای باشد،ارائه اصل اجاره نامه الزامی است که اجاره نامه باید کد رهگیری داشته باشد.
قابل توجه است،طبق قانون،آدرس شرکت می بایست آدرسی واقعی بوده و ملک مورد نظر اداری یا تجاری باشد.در غیر این صورت شرکت متخلف محسوب گردیده و قابلیت اخذ کد اقتصادی و تعیین حوزه مالیاتی را نخواهد داشت.لذا،نشانی منزل مسکونی موقعیت تشکیل پرونده مالیاتی را ندارد.
هزینه لازم جهت تعیین حوزه مالیاتی و اخذ کد اقتصادی:
هزینه لازم جهت تعیین حوزه مالیاتی 2.500.000 ریال
جهت اخذ کد اقتصادی 2.000.000 ریال و جمعاَ 4.500.000 ریال
آدرس حوزه های مالیاتی در تهران عبارت است از:

https://danasabt.ir/2023/09/17/%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C/

  • اداره کل امور مالیاتی شمال تهران:خیابان میرداماد،بعد از مسجد الغدیر پ 1/167
  • اداره کل امور مالیاتی شرق تهران:میدان رسالت،خیابان نیروی دریایی
  • اداره کل امور مالیاتی غرب تهران:خیابان آزادی،جنب خیابان استاد معین،خیابان دکتر هوشیار
  • اداره کل امور مالیاتی جنوب تهران:بزرگراه نواب صفوی،تقاطع خیابان بریانک،ساختمان 3 البرز

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 524
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 23
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 49
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 24
  • بازدید ماه : 1315
  • بازدید سال : 6255
  • بازدید کلی : 10597
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی